Dieta na wiosnę – jak się odchudzić na wiosnę?

Dieta na wiosnę

czy pytanie o tej porze roku czyli; jak odchudzić się na wiosnę, to zagwozdka dla wielu z nas, którzy podczas „zimy” trochę przytyli, a teraz niczym niedźwiedź ze snu, budzimy się i przypominamy sobie o odchudzaniu na wiosnę i lato. Zapraszam do lektury.

Odchudzanie z głową

Chcesz schudnąć? Na początek warto dowiedzieć się, czego nie robić by uniknąć efektu jo-jo. Po pierwsze nie można stosować głodówki, można tylko wyniszczyć organizm i pozbawić go cennych witamin i minerałów. Poza tym rozwiązanie to jest krótkoterminowe, bo na głodówce wytrzymamy dwa, góra trzy dni i potem automatycznie nadrobimy stracone kalorie. Po drugie nie powinno się codziennie ćwiczyć, w ten sposób można wyrobić sobie mięśnie. Zamiast chudnąć będziemy mieli wrażenie, że przytyliśmy. Trening powinien być prowadzony dwa, trzy razy w tygodniu tak, aby mięśnie miały czas na regenerację. Bardzo ważnym elementem o którym często zapominamy będąc na diecie jest uzupełnianie witamin gotowymi suplementami. Jeżeli tego nie zrobimy, możemy wyrządzić trwałe szkody dla naszego organizmu. Najważniejsze, aby zmiany wprowadzać stopniowo tak, aby stały się naszymi nowymi nawykami. Bez tego łatwo o efekt jo-jo.

Fazy diety dukana

Jeżeli ciągle bezskutecznie walczysz z nadwagą, to dieta białkowa może pomóc Ci przyspieszyć metabolizm i bez uczucia głodu stracić zbędne kilogramy. Jednak po kolei trzeba przejść przez wszystkie fazy. Pierwsza najtrudniejsza to faza uderzeniowa, oznacza atak czystymi proteinami, czyli białkiem. Długość tego etapu warunkuje ilość kilogramów, jakie chcemy zrzucić. Gdy chcesz pozbyć się do 5 kg, to wystarczy jeden dzień, przy 10 kg nadwagi 3 trzeba dni i odpowiednio dalej do maksimum 10 dni. Średnio szacuje się, że dziennie można schudnąć 1 kg. Druga faza to utrata wagi. Stosuje się rytm naprzemienny, na przemian jednego dnia je się produkty białkowe razem z warzywami, drugiego dnia tylko białko. Etap prowadzi się do uzyskania oczekiwanych skutków.  Trzecia faza to utrwalanie. Zapobiega sie efektowi jo-jo. Dieta obejmuje produkty białkowe z warzywami. Stopniowo wprowadza się pozostałe produkty. Czwarty etap to stabilizacja, powrót do normalnego jedzenia, tylko z umiarem!

Co pomaga podczas odchudzania?

Jedną z kluczowych kwestii podczas odchudzania jest uzupełnianie płynów w organizmie. Zazwyczaj pijemy za mało wody. Dietetycy określają, że dziennie powinno się wypijać 1 litr niegazowanej wody. Wywiera ona korzystny wpływ na metabolizm i ogólne funkcjonowanie człowieka. Zostaje przyspieszony metabolizm, poprzez co kalorie są szybciej spalane. Organizm zostaje oczyszczony z szkodliwych toksyn, które zostają wypłukane. Poza tym zmniejszamy uczucie głodu i nie musimy podjadać pomiędzy posiłkami. W trakcie odchudzania również zaleca się wprowadzenie w dietę octu jabłkowego. Przyspiesza spalanie tłuszczów, również oczyszcza organizm z toksyn, usprawnia trawienie oraz hamuje apetyt. Pomaga również przy wchłanianiu żelaza. Zwiera się w nim potas, który wpływa korzystnie na wzrost tkanek i komórek. Trzeba pamiętać, że nie może być stosowany w dużych ilościach, ale jedynie jako dodatek do codziennych potraw.

Zioła w odchudzaniu

Mało znanym środkiem, który korzystnie oddziałuje na organizm jest napar z czystka. To herbata o właściwościach leczniczych, profilaktycznych. Nie ma przeciwwskazań, aby pić go zamiast herbaty kilka razy dziennie. Nie ma substancji psychoaktywnych, nie jest moczopędny i nie odwadnia organizmu. Pozwala usunąć z organizmu zbędne toksyny. Poza tym, aby schudnąć należy usunąć nadmiar wody, poprzez co cały organizm będzie oczyszczony. Poza wymienionym wyżej czystkiem warto pić jastrzębiec kosmaczek, ma zarówno właściwości moczopędne jak też ściągające i rozkurczowe. Liście jesionu są cenne, ponieważ zawierają mannitol, który pomaga w procesie pozbycia się wody z organizmu. Dodatkowo warto pić skrzyp polny, który remineralizuje nasz organizm. Spalanie tłuszczu może być przyspieszone przez ekstrakt z glonu brunatnego ascophyllum, który hamuje działanie części enzymów odpowiedzialnych za trawienie tłuszczów. Kofeina zawarta z zielonej herbacie pozwala walczyć z tkana tłuszczową.

Dieta Dukana

Jeśli w krótkim czasie chcemy szybko schudnąć, dieta dukana jest właśnie dla nas. Można jeść tyle, ile i kiedy się chce, warunek jest taki, że muszą to być produkty, które zawierają dużo białka i minimalną ilość węglowodanów i tłuszczu. Przykładowy zestaw składników prezentuje się następująco: chudy nabiał czyli mleko, homogenizowane lub naturalne serki, twaróg, jogurty, kurczak, indyk, drobiowe wątróbki, chuda wędlina drobiowa, wieprzowa szynka, chuda wołowina i cielęcina, owoce morza, dowolne ryby łosoś, makrela, jajka. Każdego dnia powinno się pić co najmniej 1,5 litra wody, poza tym można pić: herbatę, kawę i napoje light, typu fanta. Zaleca się aby jeść 2 łyżki na dzień otrąb owsianych z łyżką otrąb pszennych. Można je dodać do serka, jogurtu lub dań gotowanych. Zaleca się zmniejszenie ilości spożywanej cebuli, korniszonów, cytryny, musztardy i koncentratu pomidorowego. Nie powinno się jeść przetworzonych potraw.

Stop słodyczom!

Jednym z najczęstszych problemów przy wprowadzaniu w życie diety jest wyeliminowanie słodyczy, które dostarczają organizmowi tzw. puste kalorie. Aby skutecznie rozwiązać ten problem, najpierw należy poznać przyczyny. Po pierwsze mogą mieć miejsce uwarunkowania biologiczne, po drugie psychologiczne a po trzecie fizyczne. W pierwszym przypadku neuroprzekaźniki serotonina, dopamina mogą mieć zaburzone funkcjonowanie. Drugi z kolei czynnik psychologiczny może oznaczać zjadanie emocji. Ostatni trzeci element może oznaczać nieprawidłowo skomponowaną dietę, która to powoduje łaknienie podjadania słodyczy pomiędzy posiłkami. Jednym  z sposobów, który może nam pomóc w rozwiązaniu problemów jest zerwanie z mitem szybkiego schudnięcia. Jeśli sami nie narzucimy sobie presji, że musimy schudnąć unikniemy efektu jo-jo. Nie da się trwale szybko schudnąć, ponieważ odchudzanie jest to proces, który powinien być zaplanowany jak cel do osiągnięcia.

Strategia odchudzania

Jeżeli chcemy zrzucić zbędne kilogramy, powinniśmy dokładnie określić ilość kilogramów, jakie chcemy zrzucić i czas w jakim chcemy to zrobić. Strategia działania powinna być dobrana do naszych potrzeb i możliwości. Musimy uwzględnić nasze przyzwyczajenia, tryb życia jaki prowadzimy, wysiłek jaki codziennie podejmujemy i odpowiednio dopasować dietę oraz aktywność fizyczną. Do odchudzania należy podejść wielokierunkowo, to znaczy że należy wziąć pod uwagę złożone uwarunkowania w jakich się aktualnie znajdujemy. Może to w przyszłości wpłynąć na uzyskanie pozytywnych rezultatów. Łatwiej o wyrobienie w sobie pozytywnego nastawienia, nie zniechęcimy się tak szybko. Ważną kwestią jest realne planowanie, zdrowe dla naszego organizmu, nie powinno się planować drastycznych zmian, by uniknąć szoku dla naszego organizmu. Jeśli narzucimy sobie zbyt duży rygor, np. 5kg na tydzień samo ciało będzie się  roniło przed schudnięciem.

Stopniowe zmiany – odchudzanie

Kluczem do osiągnięcia sukcesu w odchudzaniu jest wprowadzenie stopniowych zmian. Wówczas łatwiej o osiągnięcie zadowalających rezultatów. Jedną z ważniejszych wskazówek to wyrobienie w sobie nawyku więcej ruchu np. zrezygnowanie z windy, chodzenie po drobne zakupy pieszo, nie jeżdżenie, pójście w niedzielę na spacer z rodziną, bliskimi, przyjaciółmi. Kolejna zmiana, która może mieć duże znaczenie to wcześniejsze przygotowanie posiłków. Jeśli zaplanujemy śniadanie, obiad, kolację to wyeliminujemy podjadanie. Dobrze zadbała by były tam pełnowartościowe produkty, które zapewnią nam energię w ściśle określonej ilości. Dużym błędem żywieniowym jest nie jedzenie śniadań, to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, który powinien dostarczać mnóstwo energii na cały dzień. Poza tym nie powinno się jeść 4 godziny przed snem, wieczorem metabolizm jest osłabiony i produkty są wolniej spalane.

Po co woda w odchudzaniu?

Skąd organizm czerpie wodę? Po pierwsze to płyny, jakie wypijamy w ciągu dnia. Drugie źródło stanowią pokarmy, jakie spożywamy. Przeciętny Polak w samym pożywieniu dostarcza 500  – 1000 ml wody dziennie. Trzecie, ostatnie źródło ok. 200-300 ml to woda, która zostaje wydzielona podczas spalania tłuszczów, białek i węglowodanów. Woda zawiera cenne właściwości, które regulują funkcjonowanie organizmu i poprawiają samopoczucie. Reguluje temperaturę ciała, stanowi środowisko dla większości procesów metabolicznych w organizmie, bierze udział w procesach trawienia oraz reakcjach biochemicznych, pełni funkcję ochronną dla mózgu, rdzenia kręgowego oraz gałki ocznej. W procesie odchudzania woda jest o tyle ważna, ponieważ przyspiesza metabolizm organizmu i pozwala utrzymać jej poziom na dobrym poziomie. Zaleca się, aby dziennie pić 1,5- 2,0 litry niegazowanej wody dziennie. Po kilku dniach można zauważyć znaczną poprawę.

 

Koktajle proteinowe w diecie

Dietetycy zalecają, aby po każdym wysiłku pić koktajl proteinowy. To napój, który ma dużo białka, najważniejszego składnika odżywczego, poza tym dostarcza organizmowi niezbędnych mikro i makro elementy oraz przyspiesza metabolizm. Jego głównym zadaniem jest wzmocnienie organizmu. Co więcej zaleca się go nie tylko osobom, które uprawiają sport, ale również tym, które rano nie mogą jeść śniadań. W jaki sposób można go przyrządzić? Wystarczy szklanka kefiru lub zamiennie szklanka mleka albo dwie szklanki mleka sojowego, płatki owsiane lub jęczmienne do smaku, dwie łyżki miodu, dowolnie wybrane przez siebie owoce. np. banany, winogrona, truskawki, brzoskwinie, mandarynki. Wszystkie składniki należy pokroić na małe kawałki, zmiksować mikserem lub blenderem, potem trzeba zalać je miodem oraz mlekiem, następnie zmiksować. Potem wsypuje się płatki owsiane, chwilę miesza, aż powstanie pianka i gotowe! Takie koktajle są bardzo smaczne i zdrowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *